A globális UAS Traffic Management (UTM) piac 959,2 millió USD-t fog érni 2019 és 2023 között az Unamnned Airspace felmérése alapján.
„A korábban becsülttől eltérően jelentős növekedés figyelhető meg a kiadások tekintetében”, nyilatkozta a jelentés szerzője, Philip Butterworth-Hayes, továbbá rávilágított az utóbbi 6 hónapban az UTM technológiák fejlesztésére irányuló előre lépésekre is, főként Európában. „De igen széles rés marad az európai szervek által felvázolt UTM technológiai telepítési terv, illetve az egyes államok által tervezett tényleges UTM telepítési megoldások között, ugyanis a legtöbb kormány az európai elvárt szinthez képest gyorsabban és széleskörűbben valósítja meg elképzeléseit.”
„Az USA-ban a LAANC programot az FAA 14 támogatóval együttműködve valósította meg azért, hogy biztosítsa a drón üzemeltetők számára az alacsony szintű légtérhez való hozzáférést. Ám a LAANC nem egy kereskedelmi UTM szoltátatás, és ebből is kifolyólag egyre inkább megfigyelhető, hogy az USA legalább 2 év lemaradásban van néhány európai országhoz képest az első generációs UTM rendszerek telepítése terén, amely magába foglalja a drónok azonosítását és nyomon követését is, fizetéses alapon.
Az UTM piac megnyitásához a kulcs nem más, mint a BVLOS (Látástávolságon túli repülések) repülések engedélyezése ipari környezetben.
„Az továbbra sem egyértelmű, hogy milyen módon lehet a BVLOS repülések engedélyezését felgyorsítani a következő 18 hónapban a jelenlegi szabályozások mellett”, mondta Butterworth-Hayes.
„Továbbá, tekintélyes különbséget lehet felfedezni az első UAM (Urban Air Mobility) rendszer alkalmazói (Szingapúr és Dubai) és a világ többi része között. Ennek egyik oka, hogy az UTM és az UAM többé már nem önálló ágazatoknak tekinthető. Egy sokkal tágabb és komplexebb folyamatnak a részei, melynek célja a teljes légtér működési környezetének a digitalizálása (60,000 láb feletti légtér, a közelkörzeti iránytás és a repülőtéri működési környezet).
Forrás: Unmanned Airspace